Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, December 15, 2010

kawan

Kita merancang, Allah menentukan. Dia Maha Mengetahui apa yang lebih baik untuk kita. Benarlah kata-kata ini. Tak perlulah kita risau akan apa yang bakal digantikan oleh Dia untuk kita. Semuanya dalam pengetahuanNya. Kita rancang, usaha sebaik mungkin, berdoa & bertawakal kepada Dia. Moga-moga memperoleh apa yang terbaik kita inginkan.

Hidup kena teruskan. Bergerak ke hadapan. Yang lepas-lepas aku kena jadikan  sebagai satu pengalaman yang indah dalam hidup. Jadikan cikgu yang paling hampir dengan diri. Guru yang terbaik adalah pengalaman hidup. Adalah diri sendiri... sampai bila aku nak merenung ke masa yang yang telah berlalu. Ntah betul ntah tidak.

Thanks sebab jadi kawan aku. Lama kita kenal, dari tahun 2008 sampai la sekarang. Pernah berkawan, berkawan rapat, bercinta, putus, bergaduh, kembali baik sebagai kawan, dan berkawan sehingga sekarang. Tahniah kepada awak sbb awak memang seorg yg sgt kuat. Tak lama pun bercinta. cuma 3 bulan. Kita putus bukan sebab kita bergaduh, cuma keputusan tak matang yang kita buat. Kita HANYA KAWAN. Forever ok. 

Perjalanan masih jauh. Manfaatkan dengan sesuatu yg lebih bermakna. 

Dua Manusia, Satu Cerita, Pengalaman Berbeza...

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH