Kalamullah

Kalamullah

Monday, December 20, 2010

Aku tahu semuanya....

Tuhan maha berkuasa menjadikan siang dan malam,
maha menentukan arah perjalanan setiap makhluk di dunia ini,
tidak ada satu pun yang mampu mengubahnya tanpa izinNya
tuhan sekalian alam, segala rahman dan pujian ke atas Mu
yang menghidup dan mematikan ku...

Aku datang kepada mu memohon petunjuk dari mu
aku datang ke pada mu mengadu damba nasib ku yang entah kemana
nasib ku sejak dari dahulu lagi
nasib yang kuciptakan sendiri barangkali

apakah benar ini keputusan ku Ya Tuhan ku
meneruskan kesetiaan dan kejujuran aku pada insan yang kau anugerahkan pada ku..
3 tahun hampir menjelma, dia masih sama terus dengan tingkah dan laku nya...
tiada apa lagi yang aku nak usahakan lagi, terlampau penat rasanya bertepuk sebelah tangan...

menyambut tanpa keikhlasan dihati...
kejujuran aku diperbodohkan, diperkotak katikkan...
kau melayan aku umpama banjingan kurapan...
sempurnakan kah engkau di mata tuhan?
sempurnakah diri mu dimata malaikat?
sempurnakan jasadmu di mata cacing-cacing di dalam tanah....?

tak jauh mana kau berada dibumi fana ini, 
esok lusa kau akan pergi jua..
ke angkuhan mu itu takkan sampai ke padang mahsyar,
kerna tersangkut di pintu pusara 
menanti pengampunan insan-insan yang kau perbodohkan

andai terampun maka pergilah kau dengan aman
sebaliknya kau akan menderita disana
bersama kayu-kayu api yang panas membara..

Mudahan tuhan mengampuni semua dosa-dosa keji mu....
tapi bukan aku...

#notakakiku:
taubatlah sebelum mata terpejem,
ingatanku untuk mu dan diriku sendiri...
insyallah



No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH