Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, June 2, 2010

Pelangi Hati

Bila sampai di desa
hatiku terpaut pada memori lama
tentang suatu masa
ketika aku berlari-lari
mengejar pelangi petang
takut dia hilang lagi

tapi sampai sekarang aku tak tahu dimana
pelangi yang aku cari

Kini telah melonjak dewasa
baru ku mengerti
dimana pelangi yang dicari
tersumbunyi didalam hati yang suci...
menuntut pengorbanan dan kesetiaan...

Pelangi hatiku....

Burung merpati diatas jaringan TM.... asyik



ketam nipah dan ikan kerapu..... mahal dan eksotik... hanya segelintir
yang mampu menikmati kemanisan dagingnya

aku sendiri selalu pertikaikan takdir kenapa aku tidak berpeluang merasainya
ketika aku kecil dahulu..

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH