Kalamullah

Kalamullah

Tuesday, June 29, 2010

Kunci Kebebasan


Semua orang mahukan kebebasan kewangan setiap hari.... kalau boleh kita semua tak nak ada masalah kewangan langsung..... kalau boleh kita nak hidup tenang saja hari ke hari

Tapi kalau 25 tahun dahulu mungkin... (di kampung-kampung) tetapi sekarang dunia telah berubahan.. di desa ataupun dikota semuanya memerlukan duit.... duit menguasai semuanya... dlam semua perkara perlukan duit.. dekat rumah pun perlukan duit...

Contoh: Pelajaran anak-anak- Pakaian (anak-anak dah tak nak baju cap ayam), yuran sekolah yang dikatakan PERCUMA itu?, yuran kokorikulum, duit gaji cikgu, duit poket anak-anak RM2 paling kurang satu hari, Tuisyen, transport ke sekolah, duit komputer...... macam-macam lah.

Itu baru dicakapkan tentang pelajaran diperingkat sekolah rendah, belum lagi masuk sekolah menengah dan universiti. Pokoknya semuanya perlukan duit... duit adalah segala-galanya sekarang ini. tanpa duit hidup pasti kucar kacir....

Sama juga seperti aku, aku perlukan duit untuk hidup, duit untuk bayar hutang piutang, duit untuk penuhi impian aku dan keluarga aku.. Walaupun aku mempunyai saving yang agak banyak hasil dari simpanan aku sebelum ini, namun dari hari ke hari semakin menyusut gara-gara taraf kehidupan yang semakin meningkat...

aku sendiri pada masa yang sama turun menjalankan beberapa pekerjaan sampingan untuk menambahakn pendapatan aku... antaranya mengajar dipusat tuisyen....

Mengajar sememangnya pekerjaan yang amat memenatkan kepala otak sebab nak kawal emosi pelajar dan nak bagi budak-budak ni paham... sudahnya aku sendiri yang stress dan tak ada masa untuk diri aku sendiri... bayaran yang aku dapat pun tak setimpal dengan penat lelah yang aku dapat....

So aku decide untuk benda yang lebih menguntungkan aku, malah lebih berisiko untuk aku... E-business.. Networking... senang cerita MLM.... alhamdulillah perlahan-lahan kayuh.. insyallah aku tak akan giveup... aku percaya aku boleh buat.. kalau orang lain boleh buat kenapa aku tak boleh buat.

MLM yang aku buat ni nama nya UNSTOPPABLE... kenapa nama dia macam tu sebab duit masuk tanpa henti-henti....


No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH