Kalamullah

Kalamullah

Tuesday, May 11, 2010

Bangsawan Nilam Dewani

May 7, 2010 Panggung Bandaraya Kuala Lumpur........ 20:00

Dulu-dulu aku selalu impikan untuk datang ke bangunan sultan abdul samad ni, sukar untuk sampai kerana dibesarkan dikampung... tidak ada peluang untuk menjejakkan kaki ke bandaraya Kuala Lumpur ni. bila dah kerja disini tak ada kawan pulak yang mempunyai minat yang sama macam aku... alhamdulilah akhirnya aku sendiri berjumpa dengan rakan-rakan yang mempunyai minat yang sama...walaupun tidak ramai tetapi cukup untuk membuatkan aku gembira.. kini boleh dikatakan sebulan 2 kali aku akan datang ke sini juga, memonton dan menyaksikan show teater bangsawan dan teater moden.... semakin hari semakin sayang... :)


Teater Bangsawan Nilam Dewani ni lain sikit dipersembahkan oleh Kumpulan Bangsawan Seri Mahkota Alam Johor Bahru.. mengisahkan orang-orang kayangan yang tinggal di langit.. jarang-jarang sekali menjejakkan kaki ke bumi.... kisah tentang puteri kayangan bernama deani yang turun ke bumi demi melarikan dirinya daripada orang jahat yang mahu berkahwin dengannya... banayk plot-plot yang sangat mengujakan dalam cerita ini.. senang cerita 2 jam tu memang tidak terasa sangat lamanya...

Yang kurang enaknya ekstruten show membosan sikit.. semuanya nyanyian ghazal dan lagu-lagu pop.... aku kempunan jugak nak dapat tengok show zapin yang dipersembahkan cuma zapin pop yang telah dimodenkan.... huhuhuh apapun penarinya menyelerakan sekali dan sungguh chumey.... props pentang sangatlah boleh diberikan pujian.......


Semakin matang

Antara yang sempat menghargai hubungan persahabatan yang terjalin, tuan tanah, nurul, syidar, kak T dan Rahim (tidak kelihatan dalam gambar)...

terima kasih semua

notakakiku:
Betul kata setengah orang kalau kita sayang sangat dengan kawan kita, janganlah kita berkawan rapat sangat dikhatiri sekali kita buat silap kita terus kena pancung... alhamdulilah aku telah terkena berkali-kali dan kini aku lebih berhati-hati.... macam kata sorang bekas kawan baik aku.. 'aku sekarang bukan lagi aku yang kau kenal dulu'.

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH