Kalamullah

Kalamullah

Friday, April 16, 2010

Sg. Chiling Waterfall

April 10' 10, Kuala Kubu Bharu, Hulu Selangor. Pertama kali bersama dengan Joe Yap... hmmmmmm?

"adakah dia kakak kepada selon yap yang kurus dan kuat berlari itu ataupun adik kepada gary yap pelakon itew.. ataupun adik kepada jimmy yap pelukis batik cina tunggal di Bandar Rawang... sampai ke saat ini aku masih tertanya-tanya.

Kembali kepada tajuan asal, trip menyelamatkan air terjun (waterfall survival) di Air Terjun Sg. Chiling, Kuala Kubu Bharu bersama group waterfall survival Facebook JV dengan Tourism Selangor. terima kasih pada Ikan Sepat Kedah yang sudi mengforward kan email....

Sepatutnya trip ni ada sorang lagi yang turun serta tapi atas alasan yang tidak dapat nak dielakkan dia tak dapat join sekali.... so inilah hasilnya seorang jejaka yang berstatus bujang bersama 4 wanita..... best!


Pasukan Isteri Empat bersama Powill sesapa entah....

Inilah dia Joe Yap aku aku ragui kesahihannya...
umpama burung murai dimusim mengawan.... tak berhenti berkata-kata!


Total weight 13T

Rombongan Cik Yap..... meriah sungguh sampai diimport dari Africa pun ada,
dari Myanmar, bangla pun ada jugak.... dasat tu

Kawan baru... Umie Finas, Iman, Budak UiTM.....
semuanya kaki berendam dan kentut busuk.... Umie nak offer show free tiap malam jumaat minggu kedua every month kat Finas Ulu Klang.. jom ramai-ramai!

Tidak dapat nak dielakkan!

Sememangnya penulis adalah seorang yang sangaLah gemuk dan boroi!
aktiviti berdiet akan dimulakan segera!

Gambar ni sememangnya tak ikhlas... memang semua orang dipaksa untuk melambaikan bendera Selangor ..... penulis still memberontak dengan mengenakan baju pelarian bintang 3 yang bersepah kat Rawang
Apapun terima kasih TOURISM SELANGOR! GRACIAS!


Kebetulan malam tu sepatutnya aku kena terus ke Stadium Nasional Bukit Jalil untuk watch final fight football between Negeri Sembilan and Kedah. Cik. Didot message ada tiket lebih... lalalalal . but unfortunately sampai KL pun dah jam 8:30pm.... tak sempat nak ke stadium pun. message apologies diaturkan dan terus ke Intai-Intai Ukay Height untuk sesi makan-makan..... tempat ni still sama semasa aku datang dengan EX aku dulu.. tenang, class but still maintain mahal....

Suka dan tersenyum sendirian mendengar celoteh mak tiri.. tempat ni memang class dan mahal.. tapi boleh lepak lama-lama, cukuplah datang sekadar order minum tapi lepak lama-lama...... layan

I'm just try Siam special Fried Rice serve with young sliced manggo,
onion and fry black beef join together with manggo juice.... 3* ajer!

anak sapa la yang comel ni?
yang pasti rambut maintain hujan! aku sendiri semakin excited nak ada anak... atpi taknak kawin lagi (commitment). ada sesapa nak sedekah anak lelaki comel kat aku.. plz! nanti boleh ajar dia panggil aku AYAH! (tradisional sangat bunyinya.... nak panggil papa tidaklah akan berlaku)

notakakiku:
- Alhamdulilah kesempatan diberikan oleh tuhan yang maha kuasa untuk aku mengenali kelemahan dan kekurangan pada diri aku.
- Syukur kerana aku semakin mudah dirapati dan mesra dengan individu hatta group lain, aku semakin bebas dan tidak bergantung lagi.
- terima kasih kepada mereka yang menjadikan aku kuat dan tabah tanpa aku sedari....
- .......... :)

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH