Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, February 10, 2010

Tiba-tiba suka sorang-sorang

Aku tak tahu mengapa semalam aku begitu seronok... walaupun kepenatan pulang dari kelas jam setengah 11, tapi aku masih mampu tersenyum girang (mungkin aku dah gila senyum sorang-sorang dirumah). Siap sampai rumah boleh layan cite Zaidi Omar Dimensi ke IV (susuk ke perempuan tu) dengan sambil berlari-lari ikan guppy kedapur memasak sup tulang lembu yang dah expired.... kelakar, yang pasti sup tulang sungguh terangkat kena pulak time memang perut tengah lapar sungguh.
Semacamnya aku ada kekuatan baru selepas baik dari demam.. seolah-olah lega dari segala macam dugaan dan bebana yang amat berat sebelum ini. Mungkin aku telah sedar kebolehan dan potensi dan kemampuan diri aku yang sebenar.... mungkin selama ini aku banyak melayan tingkah laku jiwa aku sangat.. membaung perkara-paerkara dan manusia yang memerlukan aku dan akhirnya tindakan itu yang memerangkap aku sendiri didalam loceng masa ...umpama macam time bomb... Bila dah sampai masa, sendiri meletup tanpa disuruh...
Arghhh! aku nak lupakan semua yang semalam dan semua yang lepas.. tak nak cakap lagi dah.. lepas ni nak cakap semua benda yang best dan menyeronokan sahaja... mungkin tentang makan-makan, mungkin tentang kebolehan aku memasak yang hebat tu.... (ni kalau chef ismail tengok ni mesti sembah takzim), takpun tentang jenjalan yang aku suka buat..... yeap.. i will start it back secepatnya.
No more melankolia... seperti mana yang pn. Intan selalu cakapkan .... ko ni selalu melankoli sangat.... i'm tryingto change....


notakakiku: lagu untuk jam ini











Tanya Hati

Tuhan tolonglah hapus dia dari hatiku
kini semua percuma
takkan mungkin terjadi

kisah cinta yang selalu aku banggakan
tahukah semua rasa yang kucinta untuk mu
tanpa pernah melihat betapa ku mencuba jadi yang terbaik
untuk diri mu

Oh mengapa
tak bisa dirimu yang mencintai ku
tulus dan kenapa adanya

aku memang bukan manusia sempurna
tapi layan dicinta kerana ketulusan
kini biarlah waktu yang jawab semua
tanya hatiku

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH