Kalamullah

Kalamullah

Tuesday, February 23, 2010

Pyramid Puzzle



Semenjak dua menjjak ini aku seringkali di'Approach' oleh pelbagai individu bagi menyertai satu peluang menambah pendapatan yang aku sendiri telah pernah terjebak di suatu masa dulu. Tapi sehingga ke hari ini passive income sistem piramid ini tidak berkesan untuk diri aku. Bukan aku tidak percaya.. tetapi aku tahu tahap kemampuan diri aku.

Ada orang cakap-cakap.....

-The malay never rises to be more than a hawker and this is the result, no doubt, of that want of ambition to be rich

-Jika nak senang dan kaya, peluangnya hanya melalui perniagaan...

-Bill Gates pernah berucap.. entah kat mana aku pun tak tahu pada abad ke 21 bidang yang akan kebabom ada 3 IT,...... dan yang terakhir Networking distribution (menatang ni la)

Dahulu aku sendiri pernah menyertai benda-benda ni dari tahun 2007. Aku join atas kekangan dan desakan kewangan yang semakin meruncing. Terregister secara tidak sengaja di dalam satu lama web. Mungkin bukan rezeki aku ketika itu, duit yang aku laburkan tak menjadi, sudahnya aku tak 'keep in touch' pun dengan superior pun. .. malahan produk yang aku beli hanya menjadi pekasam di rumah.. tak berusik pun.... tinggallah kenangan En. dan Puan. Smith yang memperkenalkan aku kepada benda ni dan itulah pertama kali aku menjejakkan kaki ke Business Centre, Berjaya Times Square Hotel



Yang keduanya aku diperkenalkan oleh officemate aku ketika aku bekerja di Taman Desa, tertarik dan terpedaya dengan penerangan dan sistem yang diperkenalkan.. dan kerana capital yang rendah, tanpa berlengah aku terus sign-up... kekomitan aku cuma dua bulan sahaja kerana terlampau penat menipu dan memaksa orang lain, hilang kawan dan wang ringgit, setiap bulan kena buat sale dan semuanya menggunakan duit.. untung tidak seberapa malahan jauh lagi nak buat cover balik modal. Officemate yang introduce aku pun terus senyap.... slow dan terus mati.. sempat aku merasa sorang downline dibawah aku... tapi dia pun senyap... alasan yang sama, modal maintenance sungguhlah tinggi! dan tak sesuai untuk pekerja middle seperti kitaorang ni..



sepanjang aku buat biz ni sempat aku menghabiskan buku ni, tapi aku setuju sangat apa coment yang diebrikan ni 'Kiyosaki's book really opened my eyes. But, it also made me think that maybe his book was written for those who are already rich and just don't know how to invest in their money'



Pernah dengar tentang 'Iridiology'... satu kaedah mengesan tahap kesihatan dan penyakit didalam tubuh badan melalui iris mata..

(Kate omputih)Iridology, which is a scientific technique to assess a person’s health by analyzing the iris markings on her eyes. Iridology does not claim to diagnose an actual disease but will identify weaknesses in the body.

Aku mengenali benda ni semasa tahun 3 universiti di universiti dahulu, tetapi baru 3 bulan lepas tahu mengenai syarikat ini ketika short trip ke pantai timur... aku register dengan alasan untuk mendapatkan harga murah untuk membeli produk.... memang ada hasilnya kepada badan aku.. tetapi aku still tak minat jugak.. prospek slow dan aku malas





Dan dalam 2-3 minggu ni... seorang budak di bangunan ni pulak sibuk mengapproach aku dengan satu benda baru ni... benda ni jugak la

cukup la aku dah penat....

4 kali aku dah jatuh.. aku tahu dimana tahap potensi diri sendiri

1 comment:

Anonymous said...

create product sendiri..
biar ada full control sendiri..

awak bole buat product mcm Score A tu.. then sell as your own product..

i think u can do it..

just my 2 cent..

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH