Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, January 27, 2010

Suka bergaduh


Kenapa orang suka bermusuhan


pelik kan menjadi satu objek bernama manusia


ada sorang kawan aku ni


dah bersahabat lebih dari sepuluh tahun.. ketika itu aku masih dialam persekolahan lagi


dan mereka berdua telah bersahabat karib


bersama kemana sahaja... jauh dan dekat


bak kata orang zaman sekarang


'BEST FREIND FOREVER"


ingat lagi masa aku mula-mula kenal dia dulu


sesungguhnya excited nak kenalkan aku pada BFF nya itu


yes.. memang rapat dan akrab


hinggkan aku sendiri pun terjebak


tapi dah tak macam tu lagi sekarang....


bergaduh mengalahkan kes naik mahkamah


punca nya seperti biasa bagi orang melayu


sebab mulut badan binasa...


masalah kecil dibesar-besarkan


aku pernah menjadi orang tengah


mencuba untuk memperbaiki situasi


tetapi nyatanya siapalah aku diposisi sedemikian


tak layak.. malah tak dipandang pun hatta sebelah mata


sekurang-kurangnya aku telah mencuba


kerana itu


aku kehilangan seorang lagi teman


yang ternyata menutup pintu hatinya


walaupun untuk yang tidak bersalah


tak apalah


mungkin ada peluang dan harapan diusia yang lain


amin walaupun aku sendiri pun tak faham
kenapa


270110

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH