Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, November 4, 2009

aku tak faham

Semalam aku terlelap awal....

kerana kepenatan di fitness... aku benar-benar capek... aku mahukan keamanan

aku bangun tidur.. ku lihat hp ku.... menerima message sekitar jam 11:30 malam tadi

aku telah tidur waktu itu.... bermimpi


message dari seorang yang aku kenali.... teman aku sendiri... aku tak faham

kenapa message itu dihantar kepada aku

kenapa aku kenapa tidak orang lain.... aku rungisng dan bingung pagi ini...

hingga kini

.....keliru...

...konfius....


dia kan tahu aku bagaimana...

tetapi mungkin dia tidak mengenali realiti diri aku

kata dia

kita sering mahukan hari yang cerah
tetapi allah lebih mengetahui,
hakikatnya hujan perlu diturunkan
kita sering inginkan keseronokan
jauh sekali kesusahan
tetapi allah lebih mengetahui kesusahan
itulah yang mengajar kehidupan
kita sering menginginkan ketenangan
hakikatnya diri ini penuh dengan dosa dan kejahatan
tetapi manusia tidak dapat lari daripada kesilapan

semua itu bukanlah suatu hukuman tetapi
sebagai tanda kasih dan sayang allah
agar kita lebih beriman

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH