Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, October 14, 2009

Iftar with teman lama

Hari yang sama dengan majlis tadarus Al-quran di pejabat aku, petangnya aku perasaan rindu dengan kawan-kawan lama aku, kawan-kawan yang sama-sama membesar dari sekolah rendah hingga ke saat ini.
Aku terus call dan terus set tempat di Sate hj. samuri putrajaya, presint 16.
alamak segan lah jugak sebab bazar makanan ni penuh dengan manusia, ada yang baru balik dari pejabat. ada jugak student, cuma aku sorang saja yang pakai baju melayu segan + bangga jugak menjadi perhatian..... aku kan suka menjadi perhatian...
order cukup-cukup untuk mengisi perut yang kosong berserta air lin cee kang suam... sedap... diperindahkan lagi dengan pulut kuning dan rendang majlis tadarus tadi.....
selesai berbuka terus menuju masjid putra dan melepak di dataran hampir 3 jam. berbaring-baring diatas rumput hijau yang menyucuk bontot (malam tu kami bertiga betul-betul macam nepal dan pakistan yang dok melepak kat taman KLCC time cuti hari raya).. Banyak perkara dan cerita lama yang kami bertekak lidah, semuanya tentang kisah lama semasa alam pembesaran tubah badan, malam yang mengimbau memori lama.... terkenang aku pada SMK Kampung Kota, Beruas, SMK Raja Shahriman, cikgu garanag, cikgu sawaibah..... adegan kena pukul, kena hina, tawa dan air mata.... alhamdulilah kerana semua intulah aku menjadi seperti ini sekarang.... terima kasih tuhan.
Diatas: ate daging dan ayam : sepuluh cucuk sorang
Dibawah: Masjid Putra
Diatas: Fountain
Dibawah:Cahaya Lampu




Diatas dan dibawah: Nepal-nepal (status sorang dah nak kawin dan srang lagi tak nak kawin)
Dibawah dan dibawah : Aku as usual......... baju melayu silver....



No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH