Kalamullah

Kalamullah

Monday, August 24, 2009

Pasar Ramadhan (2)

Ramadhan Al Mubarak menjelma lagi, bulan yang penting dengan nikmat dan ganjaran daripada yang maha kuasa. Bulan kerahmatan dan seribu keampunan bagi yang beramal ibadat...

Mudahan Ramadhan kali ini memberikan sejuta pengertian dan keinsafan buat semua terutamanya buat diri aku sendiri.

Mudahan aku dpat mempertingkatkan amal ibadat aku dibulan yang mulia ini.... amin


Langit Ramadhan 2 ( Ampang Heaps)
Manusia Q untuk bubur lambuk free (tidak termasuk aku) ... beli kan senang cuma RM2






Lagi manusia bertungkus-lumus mendapatkan bubur lambuk

aku sendiri pun tak percaya sebenarnya.. semuanya melayu

mak aih sungguh panjang.. kan lebih indah kalau view ini ketika bersolat

Dah penat merakamkan aksi manusia berebut dan beratur mesra mendpatkan seplastik bubur lambuk di masjid jemek kampung baru dan terpaksa melalui kesesakan lalu lintas sebab PARAM (Pasar + Ramadhan = PARAM) aku mengalihkan perhatian aku ke PARAM di Tasik Permaisuri Cheras.. view nya lebih kurang sama saja, sesak, ramai orang, kebanrangkalian untuk mendapatkan jangkitan H1N1 dan B1N1 memang tinggi. mudahan aku tidak termasuk kedalam golongan yang sedikit itu.
Biasalah kalau di PARAM ni makanan lebih kuarng sama saja, lauk-pauk, kuh-muih, air.. sama je kan.. kenapa la kat PARAM ni orang tak jual rumah ke, kereta ke, proeperties ke, tiket melancong.... kan best kan bervariety lah sikit kan ...agreee???
Manusia yang malas masak

Ramainya yang malas masak

Panas tak menghalang untuk malas masak

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH