Kalamullah

Kalamullah

Monday, July 27, 2009

Luka di Kaki



19 Julai lepas, aku join larian SIEMEN'S INTERNATIONAL RUN KUALA LUMPUR 09. Larian ni derlangsung kat Dataran merdeka dan melalui kawasan Bukit Tunku, Bukit Perdana, Lebuhraya Mahameru dan seterusnya melalui Taman Tasik Perdana. Aku daftar untuk larian 10.0km, larian yang terjauh pernah aku buat setakat ini. pagi tu aku bangun agak terlewat dah rushing menuju ke sana.
Pergi membonceng Si Nyamuk denggi merah, (dah la tak mandi pagi pun). sampai di Dataran Merdeka orang dah ramai pun. aku dengan gelojoh parking nyamuk aku dekat dengan tiang bendera yang tinggi tu, entah macam mana entah, betis aku terkena ekzos panas motor nyamuk disebelah aku... uhhhhhhh sakit dan pedihnya tuhan saja yang tahu. tapi aku buat-buat tak sakit dan teruskan larian sampai habis.
walaupun dengan akki saskit aku seharusnya berbanggakan diri dengan hidung yang kembang kelencup kerana berjaya memotong atlet-atlet yang bertubuh gagah dan perkasa konon-kononnya hebat sangat. akhirnya aku ayng gemuk ni dapat memotong dengan mudah sahaja. Pujian untuk diriku yang tidak seberapa ini....
Mula dari malam itu la kaki aku mulai membengkak dan mengelembung, yang mengandugi air bisa... derita memang derita.. hingga ke saat aku menaikkan ini pun luka masih belum hilang lagi....
Gambar dibawah :
Kesan luka terkena ekzos moto panas pada hari ke 5
(masih merah dan berair)
Seandainya ini adalah balasan dari kesalahanku, kuredha..... Mudahan tuhan mengampuni segala dosa dan perilakuku ..amin....

Hati bisu...


enggan aku menyata kan...

tapi aku perlu untuk luah kan...

biar perit ku telan..jangan hayut diterusan...

tiada apa yang aku pinta selain kejujuran...


bukan harta jadi ukuran atau darjat sebagai sandaran...

apetah lagi usia hanya bilangan...


bukan waktu tapi kematangan....

dimana kah hati jika hadir nya penyeksaan...



hati terus hampa...

hidup yang indah hanya satu lakonan...

melankolik dan persis nya tutur tiada yang ragukan...

tapi perlukah hati tidak terendahkan?

atau pun hati hanya sekadar pinggiran...



bila hati berbicara...mula lah semuanya...

permulaan dan akhirannya...

tp permulaan masih ada...
cuma perlu tenang hadapi segala...




tanpa keluh resah dan kecewa...

peluang dalam hidup bukan dua...

biar la lara kali kedua...

pengalaman mematang kan arah...




bukan paksa malah nyata...

didalam hati mesti besuara...

sejauh mana jeritan...

sekuat mana pekikan...



sedalam mana diselam...

setinggi mana didongak...

hati tetap bicara...

jika hati tahu erti kasih...


kenapa masih sengsara...

Jika hati tahu erti cinta...

sukarkah melafaz terima kasih...

sukarkah melafaz kemaafan...



sukarkah melafaz rasa hati...

memang ego musuh dusta...

dalam hati tak pernah pudar...

tidak kenal erti setia...




ego tahu untuk mempersenda...

tak kira masa dan siapa...

hati tetap bicara...

tapi jauh disudut hati meronta...



lepas kan la diri dari sengsara...

dustanya cinta, tajam nya kata...

tiada sangka menikam jiwa...

lepas kan lah...



leraikan lah...

bahagia kan lah...

itu sahaja dipinta...

hati kecil berbicara...

Lepaskan lah...

Wednesday, July 15, 2009

Bored ll Sunday + Saturday ll

Ada ketikanya aku tidak tahu apa hendak dilakukan ketika berada dibumi ini, aku terasa kosong dan sunyi yang ada hanyalah desiran angin membelah gegendang pendengaran ku dan asap debunga kekotoran di pelusuk kota.
7.30 Bangun tido (sepatutnya pergi join Mc Donald Run) - Makan - Chow Kit Market ( Buy Leather Jacket) - Serendah Waterfall - Dataran Merdeka - Old Town White Coffee, Bangsar South - Dinner (Vegetable Chicken finger + durian) - Tido



Diatas dan dibawah : Datarn Merdeka jam 4:00pm


Diatas dan Dibawah : Nyamuk Denggi Merah

Diatas : Couple Siam sedang bertengkar berkenaan ketidakpuasan hubungan sex


Tuesday, July 14, 2009

I'M BUSY



Im too busy, i have no time to update my blog, begin early monday till now, i really had a busy week.... i have to finish all my outstanding job before this coming friday. Ohh God up there please help me to finish this, can i requaest 72 hours a day?
PMA presentation
AXle Load Study proposal
IRI Presentation
Leave Form update
Engineering value form

i dont have this to update.....

Tuesday, July 7, 2009

Makan-Makan sesion again

Location: Restoran Puteri, Kampung Penchala, KL (owner Datin Rubiah Superman)
Makan-makan sesion organized by REAM, appreciation to the commitee members that involved on engineering seminar last 2 month at Legend Hotel, KL
Ayoh kita mamam....
Top : Puding manis
Bottom: Corn Dessert
Top : Kuih Kaswie
Bottom : Durian sweetmeat

Top : My Dish (Durian sweetmeat + brown sugar + sticky rice)
Bottom : Pencuci mulut
Umpss.. lingurey tongue

My dish (Soto ayam)

My Dish : Laksa Johor

Top and Bottom : Fresh fruits


Top : Spicy Chicken and rabbit masak lemak
Bottom : local fresh salads


Top and bottom : Diabetist Dessert

Top : Carbo Sticky rice
Bottom: 'Kanak-kanak' Ribena on the bus



Top and bottom : restaurant enterance
Bottom and bottom more : Food attack


author
Top and Bottom : Makan-makan sesion
Top: Roses Syrup couple
Bottom : Office mate

Bald Head..... Huwaaaa...

I have a serius and critical hail loses and thickening simptom. this problem start since last 2 after i doin hair colouring.... and too date i did'nt go for any profesional treatment.

last few week, somebody reprimand me about my hair... it really make me worried.... woried about my my coming day.... i'm still young... just 28.. but my hair already gone bye bye bye....

althought i used to bald almost a year.. but i still not ready for that forvere... i have to do something.

after reading adn searching several advertise on newspaper, finally i choose this. 101 hair care, which located at level 6, Berjaya Times Square Shopping Mall. already 35 years on the malaysia market. helabl product which originally from central China.
Yes, the price i can say expensive, but just blind about the price.. i just think and concern about the result. The staff are friendly and nice.... before the treatment they will serve each client with hot chinese healthy tea.... yummy

the treatment will take aproximately 2 hours. they will wash your hair with special herbal shampoo and rinse with auro water (dunno what it is) follow with hot and cool hair stimming and finally with herbal hair massage. if i nor mistake, almost half of the, i fell sleepy, so lazy ....

before going back, they will pass to you a bag of home kit, which incledu shampoo and hair tonic. I will meet the therapist back after 1 month. Hope to get back my great black crown back.


Top : The Brand

Top and Bottom : The Lobby ID


Top and bottom : mee during treatment

Thursday, July 2, 2009

Average Transformers


Just an average action movie... only that i can comment about transformer 'revenge of the fallen'... betul ke pronounce dier... i expect more than that actually, must be better than the forst transformer movie.... and for me this moveie concentrete more to war scene which just showing the latest technolody of digital imaging film grapfic... credit for that...
and more over to the jourbey to save that megatrons.....
saving private ryan is much better than this movie... but it still okay.. at least it watch it....
REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH