Kalamullah

Kalamullah

Thursday, April 23, 2009

Laluan Hidup Yang Baru

23 April 09, Opis Jalan Sultan Salahuddin:
Lagi sekali aku menggatal kan tangan aku membuka page nih buat kesekian kalinya aku menggagahkan untuk menokok tambah apa yang patut aku tambahkan. sudah hampir 3 bulan aku menetap kat tempat kerja yang abru ni. nyatanya jauh berbeda dengan tempat kerja aku yang lama, jauh umpama langit dan bumi, umpama sheikh muszaphar dan chef ismail hahahaha. penat menanti-nantyi akhirnya ku lanjutkan langkah aku meninggalkan istana lama... memang bodah pegi stay kat UEM lama-lama. Memperdungukan diri aku sendiri, apa aku tak dapat, kawan pun tiada semua pun tiada, janji promotion terus menjadi janji-janji yang haram tak akan tertunai. biasalah kalau dah bos mata sepet, nasib lah pada yang mata ala-ala separuh sepet nih.
tempat baru pastinya cara yang baru, prosedur dan cara hidup yang lebih baru. kalau dahulu aku sendiri sering mengherdik dan mendowngrade oghang-oghang yang keja ngan gomen nih. sekarang hamik aku sendiri yang berada dalam lingkungan kehidupan yang sama jugak. khamis mengenakan baju batik yang ala-ala ari wibowo dan jumaat mengenakan baju melayu ala-ala ezany nizarh LOL. seronok setakat manalah sangat kan , tapi biarlah aku hepi dengan pa yang aku ada sekarang. mencintai dan dicintai oleh seseorang yang mulanya aku tak sayang pun tetapi kini mulai menerima segala kekurangan yang ada pada dirinya. tapi entahlah sampai bila aku akna terus menyayanginya, lambat laun pasti akan aku mencari yang lain. bosan juga asyik meratah barang yang sama, melihat dengusan nafas kepuasan yang sama. aku pasti juga mahu yang lebih bagus.... kerja pada diri aku dari hari-ke-hari aku akan terus membesar dan akn terus menjadi matang. lihat saja kepala aku yang semakin menampakkan pulau impian.. huhuhuhu semakin botak. biarkan sahaja sapa tahu lebih seksi dan machoo....... tak guna aku menahan daripada ianya berlaku.
Hidup sememangnya seharusnya begini, semakin padat dan sibuk memnag sepatutnya jku dari dulu menjadi seperti ini. bangun pagi gosok gigi, seterika baju, pakai baju pegi keja, boau-buaty sibuk, pegi gym, balik umah, bagi ikan makan, makan nasi siket, push up, sit up, mandi tido.. rutin yang sama berlalu pergi... tiada lagi isu-isu berangan-angan lagi, bosan merewang tak tentu pasal. luahan jiwa kat orang-oarng yang semakin bosan mendengar luahan aku. macam-macam lagimlah.
sekarang tiada apa lagi yang aku nak kagumi, aku adalah sama sahaj seperti oarang-orang gomen yang lain menanti cukup bulan untuk dapt gaji.. lupa pulak harini masuk gaji. bolehlah pegi menyopingkan diri membeli barang dapur apa yang patut malam ni. dapat tukar duit untuk pegi indon minggu depan, buat budget untuk beli kamera besar macam-macam lagi la. kalau ikutkan memang tak cukup.. tapi redha ajelah itu aje rekzi yang termampu aku dapat.. alhamdulillah rezeki tuhan berikan amin....

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH