Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, May 14, 2008

Southern Thailand Part V ( abis dah nie)

At the end berakhir jugak trip aku kali nih, banyak benda baru yang aku tak pernah rasai dan lihat dapat aku lalui sendiri, dengan kaki dan tangan aku sendiri tanpa bantuan orang lain. walaupun bunyinya agak riak, bangga diri, taksub dan sombong.. itulah diri aku yang lebih selesa hidup sendiri dan mengikut gerak langkah kaki aku. nyata banyak perkara baru yang aku pelajari dalam mematangkan hidup aku selaku hamba allah di bumi ini.
dari mulanya aku sendiri kurang yakin untuk menjelajah ke daerah yang sentiasa bergolak dan tidak tenang ini, tapi memandangkan keinginan yang teramat sangat untuk sampai ke tempat ini aku tabahkan hati juga. alahamdulillah segalanya berjalan dengan baik dan sempurna. walaupun perancangan asal untuk ke Hat Yai sahaja dan ke Satun seterusnya ke langkawi. tapi perancangan yang lain terjadi... semuanya satu pengalaman yang amat berharga buat diri aku.
insyalallah kalau diizinkan tuhan aku nak datang ke krabi pulak untuk wat rock climbing, snorkling and scuba kat island area sini. dan mana tahu kalau ada rezeki travel by train from KL to Bangkok and direct to Chiang mai.. semua nya tergantung pada ongkos dan waktu....
bawah nih few pic sebelum aku balik and detail map of phuket, hat yai and songkla....
tq.... FEEL FREE, FEEL GOOD... Lonely means freedom..lone ranger
Southern Thailand Backpacker Trip 20 Dec to 25 Dec 2007

Nak balik dah ni....
Patung Gajah yang aku beli di Phuket
Tut Tut

Phuket Island

Songkla District



Hat Yai Main District Map

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH