Kalamullah

Tuesday, May 13, 2008

Southern Thailand Part IV

Yearghhh.... best betul kalau everyday macam ni kan, bangun lewat pagi, menghadap laut dengan fresh air.. memanjakan diri di bilik air lama-lama. seronok betul macam nih. nak duit petik jari jer... tapi apakan daya dah namanya kerja dengan orang, cukup masa kena masuk kerja balik. macam 2 la jugak dengan aku. today was my last day here, my feeling a bit different to leave this beatiful and great heaven. masa bergerak begitu pantas tak terasa 3 hari begitu cepat berlalu.

aku bangun lagi lewat daripada semalam kul 10:30, baru nak mandi. Nampak gayanya aku kene soping abis-abisan hari ini, mana tahu takut-takut barang yang aku nak beli tu tak ada dijual di Hat yai (i will spend one whole day here tomorrow). so lepas selesai brunch ( koko crunch jer) aku terus start motor menuju ke phuket town, ke mall yang baru dibukak..aku dah tak ingat la nama dia... mall kat sini lebih kurang sama macam kat malaysia jugak kul 11 pagi baru fully open. actually minggu nih tengah sale besar-besaran. sale sempena christmas eve... all the mall dihias seindah rupa untuk this celebration. santa clause, christmast tree.... it was a great and marvellous view. ada lah few thing yang aku beli kat sini

Kira petang tu, aku hanya habiskan masa bersiar-siar sekitar patong beach untuk memulangkan motor sahaja, lepak kat beach baring-baring sambil reading my favorite novel " Daytime Drama''. wat beberapa snap shot, huarghh malasnya nak balik. Below few snap yang aku buat ketika menghitung waktu nak pulangkan motor sewa balik...
kanak-kanak berlompat riang

the other side of patong Beach

Thirsty

Another one beach pub
Kapcai yang aku sewa

Posing Local drinking water with REEF sandle

Greeeeeeeen :)

Sleepy and tired

Angle of Desire

Foot....... phuket again

At the end aku naik local bas terus ke pekan Phuket, fee cuma Bath 20, bas dia lain dari bas di Malaya. pintu masuk ikut belakang, tak ada kerusi macam bas disini. dekat tengah cuma ada kerusi panjang kedai gunting rambut. no A/C cuma freshair... unique and antic. journey from Patong beach ke Phuket town cuma 30 minit. actually less than than, tapi disebabkan ramai pasagger naik turun tu yang jadi lama tu.

On the local bus ride
Day time view of Banana Discotech~que
Other side of patong Main Shopping District
Sampai saja ke pekan phuket, aku terus menuju ke Terminal Bas Ekspree. Terminal yang sama seperti di Hat Yai, bas masuk silih berganti, sebenarnya pada waktu tu pun dah ada bas yang dah menanti untuk ke selatan, tapi memandangkan aku tak mahu sampai ke Hat Yai awal pagi. aku terpaksa mengambil bas jam 9:30 malam. bas yang sama dan pemandu yang sama semasa aku datang ke pulau ni 3 haru lepas. masih lagi berbaki masa 2 jam sebelum bas bertolak, aku menghabiskan masa aku mengsoping di Robinson dan kedai-kedai ditepi jalan... ok not bad, standard quality siam (immitance product). jam 8:30 malam aku kembali semula ke terminal bas menghitung detik waktu untuk ke tempat yang baru dengan cerita dan kisah yang baru pula. yang pastinya kenangan nih akan terus ku ukirkan dan segarkan dalam ingatanku.... lonely menas freedom.
Phuket Bus Station ( the red gal infront me is lady boy)
kedai jajan: tak berani nak beli :)
Perjalanan malam tu agak membosankan kerna tiada apa yang hendak dilakukan selain daripada previous and forward pic dalam kamera jer. nak layan view dekat luar gelap sangat. sedar-sedar bas dah berhenti di terminal Hat Yai dan waktu di Jam Tangan Guess ku 3:00 pagi. Haaa 3:00 pagi kenapa awal sangat sampai, mungkin disebabkan 1) tak banyak orang yang naik turun 2) kereta tak banyak kat jalan, driver bas pecut 3) JPJ tak wat road block. maka nak tak nak terpaksa lah aku cari tempat penginapan jugak. takkan aku nak stay kat terminal sampai pagi esok.... kene pau macam mana. selamat dekat teminal ada hotel murah Bath 300 je dia charge. ok sangat... tapi tilam dia maha keras macam bata... sakit pinggang aku .