Kalamullah

Kalamullah

Thursday, February 28, 2008

perjalanan yang perlahan

Dah hampir 2 minggu jugak aku tak titipkan apa2 kat sini, bukannya sibuk sangat pun cuma, seru untuk aku bukak page ni tak ada. pc depan mata aku sepanjang waktu online.. tahlah mungkin sebab terlalu banyak berfikir dan berfantasi tentang soal hidup.. tiada apa yang istimewa atau komplicated yang aku fikirkan cuma membayangkan seandainya aku dapat memiliki apa yang aku inginkan, dari perasaan hinggalah soal harta dan duit.. duit..duit..duit mungkin ituyang boleh menyebabkan manusia hidup dengan gembira dimuka bumi ini.. dengan duit jugak manusia akan cepat lupakan diri...
mungkin itulah yang dapat kugambarkan dengan perjalanan hidupku satu dua minggu ini, kalau dahulunya aku sibuk dengan part time biz hinggakan balik rumah jam 2-3 pagi... jarang keluar dengan kawan-kawan( tahlah bukannya aku ada ramai kawan pun. tetiba sahaja lepas last adhoc presentation untuk kawan aku kat au keramat..tetiba aku hilang terus mood nak excited dalam biz nih.. bukannya sebab down tak dilayan dengan seadilnya ngan bebudak 2.. tapi sebab pikir betapa susahnya nya mengubah mentaliti orang-orang kat bumi subsidi nih..especially orang bumi... aku berhabis duit bayak jugak, untuk makan minum time kuar ngan biz partner, parking, minyak keta..macam-macam lagilah.. tapi hasilnya tak seberapa pun.. bos aku cakap aku kena cekal untuk dapatkan apa yang aku nak dalam tempoh 6 bulan nih.. tapi tak tahulah samada aku boleh bertahan.. memebe aku yang baru join aku pun tadi send message kat aku nak quit..sebab tak boleh nak commit..memanglah macam parttime job..time kene spend banyak masa dan tenaga..mula2 tu aku ingat macam betul part time job yang mana aku dibayar gaji apabila aku bekerja.. ni tidak aku jadi bos.. and aku yang perlu manage sendiri untuk dapat berapa banyak yang aku nak... susah lah kalau macam tu.. bukan tak boleh buat.. memang nakmpak macam senang, bagi orang yang aktif and ramai kawan, and tak segan nak bercakap.. tapi bagi orang cam aku yang pasif dan tak ramai yang nak berkawan..apatah lagi sejak mendapat gelaran lone rangers kat opis nih... dah hampir 2 minggu lah jugak... nanati sambung

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH