Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, January 2, 2008

Berlalu setahun yang lalu....

pejam celik, pejam celik sudah setahun berlalu.. sungguh aku tak sangka begitu cepat masa berlalu.. semuanya bergerak bagaikan angin yang bertiup sahaja.. tiada apa-apa yang kurasakan.. yang pasti usiaku makin dewasa, dan yang aku tidk pasti adakah aku makin matang dan tenang untuk menghadapi hari-hari mendatang yang aku sendiri pun tidak tahu bagaimana...

mungkin ini sedikit rentetan tahun lepas yang aku msih ingit dan ingin kulemparkan disini, yang paling teruk kurasakan adalh kene hantar balik daripada projek di qatar, bulan 2... tuhan sahajalah yang tahu bagaimana perasaan aku ketika itu, di muka aku memang macam tiada apa-apa yang terjadi, tapi jauh dibenak hatiku.. luluh, hancur kecewa, sedih semuanya ada. itulah hakikat yang aku tidak dapat terima hingga ke saat ini.. memang sukar untuk ku terima apatah lagi untuk ku luputkan dari kotak ingatan ku. dan kerana itulah juga duit aji bulanan aku pun telah berkurangan yang teramat-amat sangat dari 4300 kepada hanya 1850 ( yang sebenarnya aku hanya mendapat 1600 selepas ditolak EPF & SOCSO). memang perit untuk ku meneruskan cara hidupku yang keterlaluan dengan income bulananku sebanyak itu. mahu atau tidak terpaksalah aku menggunakan duit saving aku dari doha yang tidak beberapa banyak itu juga, dan yang menghairankan aku orang-orang disekeliling aku masih beranggapan aku masih memperolehi income bulanan yang banyak kerana aku bekerja dengan GLC, kepala hangguk pantat babi... ini GLC barua gaji fresh grad lebih tinggi dari gaji aku yang 3 tahun dah keja nih.. duit dalam akaun bsn aku semakin berkurangan dari hari kehari... tiada apa yang ku beli sangat pun.. rumah sewa ketika itu tidak perlu dibayar pun sebab aku duduk dengan kakak aku, makan pun tidak perlu kerana aku pun tidak makan tengahhari di opis. tetapi dut aku masih lagi semacam air hujan yang laju sahaja mengalir..
ada jugak anak-anak setan yang cuba untuk mengikis duit aku dengan mengajak aku makan-makan ditempat yang mahal-mahal. ini lah dunia

aku beli motor skuter motorad zahari punya untuk aku berulang alik ke tempay keje, memang aku berpuas hati dengan moto 2.. cute smart dan sentiasa menjadi perhatian oleh mat-mat pencuri dari anak-anak orang melayu diluar sana. aku pindah duduk kat flat orang miskin pantai dalam, kampung kerinchi. dekat 2 bulan jugak aku duduk menempek kat rumah farid 2.. kenal dengan hisyam.. aku seronok sebenarnya dok kat situ. mungkin kerana angin disitu yang kuat dan mempunyai pemandangan yang indah walaupun rumahku hanya ditingkat 5.. kerana member junior lama ku aku dah setat pegi clubing di kelab yang kurasakan aku sepatutnya pergi, malam pertama lagi aku telah mendapat R.. mungkin keranan aku terlalu muda dan bodoh, mungkin ditambah dengan tiada pengalaman becinta menyebabkan aku mudah terpengaruh dan terus masuk ke perangkap cintanya. walaupun pengalaman itu tidak melebihi 2 bulan tetapi saat indah itu sungguh mengasyikan dan mengghairahkan... aku terlalu sayangkannya.. mungkin bukan rezeki aku dan tuhan lebih menyayangi aku tan tidak mahu aku terus terjerumus ke kancah hina ini.. r tinggalkan aku macam 2 saja, tanpa kata putus.. perit, sedih, menangis hari-hari itu lah yang kurasakan dan alami, memang tidak dapat kugambarkan dengan kata-kata. hingga kesaat ini aku masih tidak dapt melupakan kan R dan sekali sekala aku masih melencongkan gen2 ku ke daerah bangsar village ataupun bangsar utama hanya untuk membayangi saat indah yang lepas. dan keta gen2 yang aku beli 2 pun sebenarnya untuk R, bukannya bermaksud aku nak bagi pada dia tapi untuk aku kuar jalan-jalan ngan dia, kerana sebelum ini aku asyik pinjam keta kakak aku aje.. n lepas aku kuar dari rumah dia kena lah cari keta sendiri.. tapi sayang r sempat guna keta aku 2-3 kali saja.. lepas 2 dia terus x nak jumpa aku.. klu orang dah tak suka kita terima jelah.. takkan nak wat muka tak malu pulak nak menagis kat orang.. (nih dah macam kisah aku ngan R jer).. pas 2 aku dah stat down, keje pun dah malas sampai la membe baik aku dari doha balik ke msia barulah aku rase macam hepi sket.. dia bawak aku g main voleyball... bola yang memang dah lama aku x main, dan aku memang teringin sangat nak main-main... malas r nanti lah aku sambung balik

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH