Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, January 2, 2008

2008 permulaan yang membosankan

ahhhh macam makin teruk sahaja permulaan tahun ini dibandingkan dengan tahun lepas... ni yang buat aku rasa cuak ajer, semalam satu hari aku buat benda yang aku sendiri pun tak suka, malam tadi apakah bodohnya aku g buang duit minyak dalam rm 10 g pantai dalam nak g pasar malam, akhirnya takdak pasar malam pun sebab hari selasa. aku ingatkan semalam dah hari rabu dah.. nampak sangat aku bosan dengan idup aku. pas 2 aku terus g makan kat bangsar village food court niat asalnya nak g tengok klu R ade2 kat ctu, kedai dia dah tutup r, mungkin close coz new year eve, cam biasa r aku yang kene kuar duit. aku bukannya nak bekira sangat pun, tapi klu ngan pompuan @ awek dia sanggup kuar duit g beli baju kat pompuan 2, ni nak tolong bayo makan ko sendiri pun ko tak nak , bukan aku suruh ko belanja aku makan pun. tensen lar dengan budak-budak muda zaman skg nih. pagi isnin kelmarin lagi lah macam sial, seolah-olah tuhan x sayangkan aku langsung... masa aku nak pegi opis, aku turun kat parking bawah nak amik moto nak g opis, helmet aku hilang, aku letak kat bawah seat. abis mamat gam kopak moto aku, seat lock patah. memang barua lah orang melayu kat situ.. nak taknak tepaksa aku menebalkan muka aku g mintak helmat kat ijat, selamat dia nak bagi helmet agv dia kat aku. pas aku g ofis awal tapi kul 10:30 aku dah balik rumah sebab x ada keje yang sememangnya hari-hari pun tak penah ada keja.. balik nak g umah ijat g amik barang2 yang dia nak pindah (ni lagi sorang, selalu buat hal yang dia create sendiri yang akhirnya aku sendiri yang kena tumpang tanggung sekali) sekali aku start enjin keta x mau hidup la pulak. salah aku jugak dah hampir 3 minggu keta 2 tak hidup2 langsung dari sebelum raya haji sampai skg n lepas new year, mau tak mahu melayang lah RM270 beli bateri baru, swap kredit kad pak lim lah apa lagi. habis tolong ijat malam 2 aku g umah li kat seri kembangan dengan lan, boleh sesat sebab mamat tu tak tau jalan, eksyen je lebih macam pandai sangat (tu lah akibatnya suka sangat tengok rancangan tv yang tak berfaedah langsung), niat 2 aku nak kuar awal dalam jam 8 tapi lan nak g teman nuar g klinik plak demam kepialu mungkin, jadi katenye dia bley ready dlm jam 9.. dia balik umah jam 9 siap g mandi dulu, benganggak aku rasa.. at d end kul 9:30 baru gerak... lepas jumpa li teruk g makan kat restoran yang memang x sedap, mahal plak 2.. cukuplah sekali 2 aku makan kat situ, tanak lagi dah pas ni... masuk putrajaya jalan jem akhirnya selebrate bungapi kat atas bukit putra.... bosan gak malam 2......

No comments:

REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH