Kalamullah

Kalamullah

Wednesday, November 19, 2008

blog yang bosan... atau aku yang bosan

dah semakin membosankan aku buka blog nih, rasanya ada jugak semacam nak delete pun ada jugak

Tuesday, November 18, 2008

ANGELS IS MINE

Monice / Eternal - Angel Is Mine

When I first saw you I already knew,There was something inside of you,Something I thought that I would never find,Angel of mine.I look at you, Lookin at me,Now I know why they say the best things are free,I'm gonna love you boy, you are so fine,Angel of mine.How you changed my world, you'll never know,I'm different now, you helped me grow,You came into my life sent from above,When I lost all hope you showed me love,I'm checkin for ya boy you're right on time,Angel of mineNothing means more to me than what we shareNo one in this whole world can ever compareLast night the way you moved is still on my mind.Angel of MineWhat you mean to me you'll never knowDeep inside I need to show,You came into my life sent from above (Sent from above)When I lost all hope, You showed me love (Boy you showed me love)I'm checkin' for ya, boy you're right on time (Right on time)Angel of Mine (angel of mine)I never knew I could feel each momentAs if it were new,Every breath that I take, the love that we make,I only share it with you (you, you, you)When I first saw you I already knewThere was something inside of youSomething I thought that I would never find,Angel of Mine.You came into my life sent from above (Came into my life yeah yeah yeah)When I lost all hope you showed me love (boy you showed me love, uh huh)Im checkin for ya, boy you're right on time (Boy you're right on time)Angel of mine (angel of mine, oh mine)How you changed my world, you'll never know,I'm different now, you helped me grow,I look at you lookin at me,Now I know why they say the best things are freeI'm checkin for ya, boy you're right on timeAngel of mine.

Tuesday, November 4, 2008

Hari Baru & Permulaan baru


Hari baru dengan permulaan yang baru, dengan harapan untuk terus mendongkah alam buana yang buas dan liar. Impian yang perlu diteruskan bersama dengan satu garapan yang membara. Belajar dari kesilapan lalu, perbaiki kelemahan diri untuk masa hadapan yang lebih jauh.. pergi lebih jauh dengan pantas, tegap dan gagah....

Tidak perlu lagi pandang kebelakang, hanya jadikan sebagai kengan terindah atau terpahit. palitkan pada dinding kotor.. biarkan semuanya berlalu pergi. tiada yang perlu ditangisi, biar semuanya berakhir.... tetapkan diri.... itulah yang kuharapkan...





Thursday, June 26, 2008

Monolog Lagi

Aku tak paham betul lah, asyik-asyik makhluk tu saja yang nama dok naik terpampang disana sini. aku bukanlah mengharapkan apa-apa sangat pun cukuplah sekadar kesederhanaan dan keadilan yang sama rata. kalau semua peluang dan lubang-lubang di bagi dekat makhluk tu sorang saja, memang lah lama-lama dia makin bagus. tapi apa yang akan jadi kat makhluk lain yang macam aku nih.. makin dungu dan bodoh.. berdiri statik ataupun hanya sekadar berpusing 360 degree disebalik kerusi buruk nih.
dengan increment yang macam sial, memang tiada apa yang boleh dibanggakan dengan tempat yang aku setia selama ini, macam-macam peluang obesea yang aku reject... ALDAR, Kelly Eng, hadus semuanya aku tolak dengan harapan dan doa masih ada ruang yang lebih baik dalam hidup nih... entahlah increment yang kurang dari RM200... apa yang aku boleh buat, tak ada apa-apa kan... jagi bulanan dah lah kena tolak RM500 for next 12 month... nak makan apa aku.....

Monday, June 23, 2008

Penyucian Jiwa Part IV

Hari ini bermulalah, matlamat sebenar perjalanan sebenar ke tanah suci ini. tanah yang diharamkan oleh Allah apa yang dihalalkan di luar tanah haram ini. bunyinya sukar tetapi itulah hakikatnya.. keberadaan dibumi anbiya ini. pagi ini jemaah akan bertolak meninggalkan kota madinah ini dan terus menuju ke kota mekkah. menuju ke suatu destinasi bagi mendekati maha pencipta, maha penguasa langit dan bumi. berlilitkan kain ihram bewarna putih.. seolah-olah baru dilahirkan tanpa seurat warna dosa.. itulah opengharapan yang dibuakkan oleh hati dan minda.. mengharapkan keampunan dari Allah s.w.t. luggage telah diturunkan seawal jam 8 pagi lagi dan dikumpulkan di lobi. tiada lagi yang boleh dilakukan ketika ini apatah lagi pergi bersoping.. hanya menantikan saat untuk melihat rumah Allah teragung dan tersuci..disegenap pelusuk alam maya.
.


























































































































































































































































































REZEKI akan MELIMPAH jika DIBAHAGI...
ILMU akan BERTAMBAH jika DIKONGSI...
KASIH SAYANG akan BERCAMBAH jika DIBERI

jangan KEDEKUT...
JAngan TAMAK dan TAK PERLU BIMBANG...
Jika segalanya hanya kerana ALLAH